سررسید تبلیغاتی - هدایای تبلیغاتی

سررسید تبلیغاتی - هدایای تبلیغاتی


[av_textblock size=” font_color=” color=”]

انواع سررسید تبلیغاتی

[/av_textblock]

[av_textblock size=’17’ font_color=” color=”]

معرفي انواع مختلف سررسيد و جلد سررسيد:

یکی از انواع هدیه تبلیغاتی سررسید و جلد سررسید است که ان را می توان بر حسب جنس جلد ، نوع چاپ ، اندازه چاپ ،نواع صفحات و نوع صحافی دسته بندی نمود.

انواع سررسید:

  • سررسید چرمی : انواع مختلفی از چرم را با کیفیت و قیمت متنوع می توان برای ساخت جلد سررسید بکار برد.برخی مواد تشکیل دهنده چرم مصنوعی Pvc و Pu است كه هرچه Pu آن بیشتر باشد کیفیت بالاتری را دارد.
  • سررسید سلفون: این نوع از سررسید که جلد آن بر روی برگه های گلاسه چاپ می گردد و روی آن سلفون مات و یا براق می کشند.می توان برای چاپ بر روی ایننوع از جلد ها از چاپ uv و طلاکوب استفاده نمود.
  • سررسید ارگانایزر : یکی از باکیفیت ترین و به تبع آن گرانترین نوع جلد است که رایج ترین ارگانایزر ،ارگانایزر چرمی است.ارگانایزر بصورت فولدر دوخته می شود که در عطف آن معمولا ۶ حلقه و در طرفین آن جیب های متعددی دوخته می شود.جلد های ارگانایزر بطور معمول وارداتی هستند و خیلی به ندرت در داخل ایران تولید می شوند.
  • سررسید ترمو : چرمی با کیفیت است که سطحی لطیف دارد و با انجام عمل داغکوب بر روی آن بر روی سطح آن تغییر رنگ را شاهد هستیم.با کیفیت ترین انواع ترمو تولید ایتالیا ،ترکیه ،فرانسه و سوییس است و از قیمت بالاتری برخوردار است.نوع ایرانی آن با عنوان طرح ترمو فروخته می شود و پس از داغکوب تغییر رنگ نمی دهند.
  • سررسید گالینگور : گالینگور یا لوح تقدیر ، جلدی است که پس از کشیدن نوعی خاص از کاغذ بر روی مقوای اصلی جلد ساخته می شود.از انواع ایرانی و خارجی تشکیل که رنگبندی متنوعی را شامل می شود.
  • سررسید برجسته : در این مدل از جلد سررسید قسمتی از جلد بصورت برجسته طراحی می گردد.نوع آن از همان جلد سلفون است که در سال های اخیر با نقوش ایرانی طراحی می شود و بصورت برجسته قالب گیری و تولید می گردد.

تعداد رنگ چاپ در سررسید:

سررسید تک رنگ : در این مدل از چاپ تمام المان های سررسید بصورت تک رنگ چاپ می گردد و می توان از طیف رنگی کمرنگ تا پرنگ از یک رنگ را استفاده کرد.

سررسید دو رنگ : برای چاپ متون آن از دو رنگ استفاده می شود.

اندازه سررسید و جلد سررسید (قطع)

  1. سررسید وزیری : رایج ترین نوع سررسید است و اندازه آن ۱۷*۲۴ سانتی متر است.
  2. سررسید رقعی : بطور معمول در سایز ۱۵*۲۱ سانتیمتر تولید می گردد.
  3. سررسید مدیران : سایز آن ۲۴*۳۴ (در نوع بزرگ آن) و سایز ۲۱*۷/۲۹ (در سایز کوچک آن) است و بنام سررسید رحلی نیز شناخته می شود و از انواع تشریفاتی سررسید است.
  4. سررسید جیبی : نوع جیبی سررسید و در سایز های متفاوتی تولید می گردد که معمول ترین نوع آن در سایز ۱۰*۱۵ تولید می گردد که اصلاحا در صنعت چاپ آنرا یک هشتم می نامند.
  5. سررسید پالتویی : سایز پالتویی کوتاه ۱۲*۱۷ و پالتویی بلند ۱۳*۲۲ سانتی متر است.
  6. سررسید خشتی : سایز خشتی بصورت مربع و با اندازه ۲۱*۲۱ تولید می گردد.از انواع سایز های آن ۱۶*۱۶ و یا ۱۷*۱۷ نیز تولید می گردند.

انواع صحافی سررسید :

  1. صحافی دوخت : در این مدل از صحافی برگه ها از وسط تا می شوند و دوخت خورده و سپس به جلد سررسید متصل می گردند.رایج ترین مدل صحافی است و از قیمت مناسبی برخوردار است.
  2. صحافی فنری و فنر دوبل : از صحافی دوخت گرانتر است .بدین صورت که رول های فنر از صفحات پانچ شده عبور می کنند و از کیفیت بالاتری برخوردار است.
  3. صحافی کلاسوری :همانطور که از نام آن پیداست برگه های پانچ شده توسط گیره های فلزی به جلد متصل می گرددوحسن این نوع از سررسید ،امکان اضافه کردن لت ها به داخل سررسید است.

انواع سررسید بر اساس نوع کاغذ :

  1. سررسید روزانه (یک روز در صفحه) : در این مدل از سررسید بصورت جمعه و پنجشنبه و جمعه در یک صفحه و باقی روزهای هفته در یک صفحه جداگانه چاپ می گردد.
  2. سررسید دو روز در صفحه : در این مدل از سررسید هر دو روز از هفته در یک صفحه بصورت سطری و یا ستونی چاپ می شود.
  3. سررسید هفتگی : برخلاف نام آن روز های هفته در دو صفحه چاپ می شوند نه در یک صفحه .
  4. سررسید ماهانه : روز های یک ماه بر روی یک الی دو صفحه چاپ می شوند.
  5. سررسید دستیار : بصورت هفته در یک صفحه چاپ می شود و در انتهای سررسید تعدادی برگه سفید با سربرگ تاریخ وجود دارد.همچنین در انتهای آن اطلاعات فنی و مهندسی نیز چاپ می گردد.

انواع سررسید بر اساس نوع کاغذ :

  1. کاغذ تحریر : رایج ترین نوع کاغذ با گرماژ ۷۰ گرمی است که رنگ زمینه آن سفید است که طرح و انواع مدل چاپ بر روی آن اجرا می شود.
  2. کاغذ کرم : یا کاغذ قرانی که رنگ آن کرم رنگ است .گرماژ ۷۰ گرمی دارد و از کاغذ تحریر گران تر است .به خاطر رنگ کرم آن انعکاس نور کمتری را به چشم برمیگرداند و چشم را در مطالعه متون از روی آن کمتر خسته میکند.

مطالب این مقاله توسط هدایای تبلیغاتی   آراز تهیه گردیده و هرگونه کپی برداری آز آن تنها با ذکر منبع مجاز است.

سررسید تبلیغاتی - هدایای تبلیغاتی

سررسید تبلیغاتی – هدایای تبلیغاتی

سررسید تبلیغاتی - هدایای تبلیغاتی

سررسید تبلیغاتی – هدایای تبلیغاتی

سررسید تبلیغاتی - هدایای تبلیغاتی

سررسید تبلیغاتی – هدایای تبلیغاتی

[/av_textblock]

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *