شاید سال‌هاست كه برای كسب و كارتان زحمت می‌كشید اما هنوز هم، با وجود مشتریان زیاد، یك نام آشنا نشده‌اید. ممكن است فكر كنید محصول یا خدمتی كه ارائه می‌دهید شایستگی چنین نامی را ندارد اما اشتباه می‌كنید. گناه ناآشنا بودن محصول‌تان را بر گردن خط تولید یا مجموعه‌ای كه سازمان‌دهی كرده‌اید نیندازید؛ مقصر اصلی خود شمایید كه هیچ وقت با صدای بلند نام كسب و كار و قدرت خارق‌العاده‌اش را به زبان نیاورده‌اید. تلاش ما در این صفحات همین است، اینكه به شما پرقدرت‌ترین بلندگوی جهان را هدیه كنیم تا تنها با اندكی هزینه بیشتر و كمی فكر و خلاقیت، بتوانید موفقیت كسب و كارتان را به توان ۱۰ برسانید.

۱-با یك نگاه شكارش كنید

موفق ترین پیام,پیامی است که در نگاه اول بیننده را جذب کند بنابراین یک جمله ساده و یا یک تصویر را انتخاب کنید که در ذهن بیننده ماندگار شود.میتوانید برای این کار از هم ذات پنداری با مشتری استفاده کنید.اینکه بیننده چه چیزی را دوست دارد و چه نکته ای در ذهن او بیشترین تاثیر را دارد.

۲-برای مخاطب دانه بپاشید
تصور نکنید که تمام شعار های شرکتتان را در تبلیغ باید استفاده کنید. بلكه سعی كنید در تبلیغ‌تان نقاط طلایی كسب و كار و تفاوت‌هایش با هم‌صنف‌های‌تان را مختصر و مفید روشن كرده و كاری كنید كه مخاطب برای كسب اطلاعات تكمیلی خودش پیگیر شما باشد. فكر نكنید اگر وارد جزئیات شوید و خیلی حاشیه پردازی كنید، تبلیغ‌تان موفق می‌شود، بلكه برعكس. كوتاه حرف بزنید و تنها از شعارهای تكان‌دهنده و به یاد ماندنی كمك بگیرید.

۳-تبلیغ‌تان را محك بزنید
چگونه؟بازخورد تبلیغتان رابسنجید.شاید تبلیغات قبلیتان نتواند از پس مشتری های سخت گیرتان براید پس به این فکر باشید که یا شعارتان را تغییر دهید و یا رسانه تبلیغتان را.

۴-با این ۷ قلاب به ذهن مخاطب چنگ بزنید
۱٫ هدف کسب و کارتان چیست؟ دوست دارید با این تبلیغات به چه نتیجه‌ای برسید؟ این موضوع به شما كمك می‌كند تا بهترین و موثرترین پیام تبلیغاتی را طراحی كنید.

۲٫ حالا نگاهی دوباره به محصول یا خدمتی كه ارائه می‌دهید بیندازید. برای تبلیغات به مصرف‌كننده‌تان توجه زیادی نكنید بلكه ببینید چه كسی مشتری اصلی محصول‌تان است و همان را مخاطب قرار دهید.

۳٫ محصول شما قرار است چه حسی را در مخاطب ایجاد كند. غم؟ شادی؟ ترس؟ امنیت؟ هر كدام از حواس او كه مد نظرتان است را نشانه بگیرید و تا می‌توانید آن را قلقلك دهید.

۴٫ پرحرفی نكنید. مخاطب امروز برای خواندن جملات طولانی و دلایل پرپیچ و تاب شما فرصت ندارد پس اصلی‌ترین حرف را به مختصرترین شكل بیان كنید.

۵٫ انتظار اینکه مشتری برای دیدن تبلیغ شما قدم بردارد انتظار بیهوده ایست.پس هر کجا که فکر میکنید جمعی از مخاطبان حضور دارند تبلیغ خود را منتشر کنید و در معرض دید قرار دهید.

۶٫ تمام حرف های خود را در یک بار به مخاطب القا نکنید.هر چند وقت یکبار با یک پیام تازه خود را به مخاطب معرفی کنید.

۷٫ شعار تبلیغاتی خود را با تصویر آن هماهنگ کنید.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *