هدیه تبلیغاتی - هدایای تبلیغاتی - هدایا تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی - هدایای تبلیغاتی - هدایا تبلیغاتی


[av_textblock size=” font_color=” color=”]

معرفی چاپ و انواع آن در صنعت تبلیغات

[/av_textblock]

[av_textblock size=’17’ font_color=” color=”]
چاپ به عملیاتی گفته می شود که طی آن طرح مورد نظر بر روی سطوحی مانند چرم ،پارچه ،فلز ،چوب ،پلاستیک یا … ایجاد و تکثیر می یابد.

انواع چاپ :

هدایای-تبلیغاتی-افتابگیر-خودرو

هدایای-تبلیغاتی-افتابگیر-خودرو

-چاپ سیلک : این نوع از چاپ یکی از پرکاربرد ترین و ارزان ترین چاپ محسوب می شود و در واقع جنسی نیست که این چاپ را بر روی آن نتوان اعمال کرد مانند آفتابگیر تبلیغاتی ،ساک دستی تبلیغاتی ،فولدر تبلیغاتی و….در مورد رنگبندی آن نیز باید گفت که محدودیت رنگی وجود ندارد ولی نسبت به سایر انواع چاپی از کیفیت و پایداری کمتری برخوردار است.به طبع آن قیمت ارزانتری را به خود اختصاص می دهد.

هدایای تبلیغاتی لیوان

هدایای تبلیغاتی لیوان

-چاپ تامپو : این مدل از چاپ بر روی محصولات پلاستیکی ، چرمی و یا فلزی انجام می پذیرد.از ویژگی های این نوع چاپ امکان اعمال آن بر روی سطوح ناهموار است مانند خودکار تبلیغاتی و یا لیوان تبلیغاتی .واسط چاپ در چاپ تامپو از جنس سیلیکون و پلاستیکی است که اصلاحا تامپون نام دارد.شکل ظاهری در این نوع از چاپ بصورت برجسته است.

هدیه تبلیغاتی - هدایای تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی – هدایای تبلیغاتی

چاپ کوره : این نوع از چاپ بر روی مواد شیشه ای ، سرامیکی و یا بلوری مانند لیوان تبلیغاتی انجام می پذیرد.-

استفاده از دو روش در این مدل از چاپ متداول است:

روش اول که طرح بصورت شابلون بر روی محصول مورد نظر پیاده می گردد .این روش در طرح هایی که جزئیات کمتری دارند استفاده می گردد.

در روش دوم ایتدا طرح را بر روی برچسب هایی چاپ سپس بر روی محصول مورد نظر تعبیه می گردد که به این کار دکور کردن می گویند.سپس محصول را به درون کوره انتقال و در دمای ۶۰۰ تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد قرار می گیرند تا رنگ ها پخته و ثبات پیدا کنند.

-چاپ افست بر روی فلز : چیزی که از چاپ افست در ذهم مخاطب تداعی می شود ،چاپی است که بر روی کاغذ و یا مقوا صورت می گیرد.اما جالب است بدانید که یکی از چاپ هایی که بر روی فلز نیز انجام می گیرد ، چاپ افست است.بعنوان مثال چاپی که بر روی قوطی های کنسور ملاحظه می فرمایید از نوع چاپ افست است.

-چاپ افست کاغذی : چیزی که این نوع چاپ را محبوب گردانده ، کیفیت بالای چاپ و امکان اعمال آن در تیراژ های کم بر روی کاغذ و مقوا است.در چاپ سیلک تعداد کمتری را نسبت به افست می توان اعمال کرد اما اگر به دنبال کیفیت هستید و از نظر بودجه محدودیت ندارید ، چاپ افست را در نظر بگیرید.این نوع چاپ از انواع چاپ مسطح است زیرا فرورفتگی یا برجستگی ندارد.

-چاپ فلکسو : نوعی از چاپ است که مواد پایه آن را مواد پلیمری تشکیل می دهند.این چاپ از سرعت بالایی برخوردار است و به صورت رول بر روی پلاستیک در تیراژ بالا چاپ می گردد.یکی از مزیت های این نوع چاپ هزینه پایین آن است.این چاپ بصورت برجسته بر روی محصول مورد نظر انجام و از جمله چاپ های غیر مسطح است.

هدیه تبلیغاتی-کیف پول تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی-کیف پول تبلیغاتی

-چاپ لیزر : یکی از با کیفیت ترین چاپ ها ،چاپ لیزر است که تقریبا بر روی تمام مواد قابل انجام است از چوب گرفته تا فلز و چرم ،بجز مواد پلاستیکی .زیرا به دلیل حرارتی که ایجاد می کند باعث آب شدگی در سطح پلاستیک می گردد.مزیتی که این نوع از چاپ دارد زمان کوتاهی است که به خود اختصاص می دهد.ولی نسبت به سایر مواد از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.طرح مورد نظر پس از چاپ بصورت فرورفته (بر روی چرم مانند کیف تبلیغاتی و یا فولدر تبلیغاتی) ،و به صورت خراشیده شدن سطح (بر روی فلز مانند خودکار تبلیغاتی و یا فلاسک تبلیغاتی) در می اید.

هدایای تبلیغاتی-کیف-اداری-تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی-کیف-اداری-تبلیغاتی

-چاپ داغکوب : این نوع از چاپ که بر روی چرم و پلاستیک انجام می گیرد مستلزم ساخت وسیله ای مهر مانند از جنس فولاد است که طرح مورد نظر بر روی آن ایجاد شده است.در این نوع از چاپ بهتر است که عمل چاپ قبل از دوخت سفارش صورت گیرد تا از کیفیتی بالا و عمقی یکدست برخوردار باشد.

در اختیار داشتن انواع ماشین آلات تولید و چاپ هدایای تبلیغاتی توسط گروه تولیدی آراز ، منجر شده تا نهایتا محصولی با کیفیت و با قیمت تمام شده پایین تری نسبت به سایر رقبا ،تحویل مشتری گردد.
[/av_textblock]

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *