[av_textblock size=’17’ font_color=” color=”]

نحوه تشخیص فلش مموری تقلبی

شاید فلشی را به قیمت زیادی با حافظه بالا خریداری نموده باشید. در هنگام کپی کردن فابل هایتان بر روی این حافظه ها ،همه چیز به خوبی پیش می رود اما می بینید که اطلاعاتی کمتر از حجمی که بر روی بدنه فلش درج شده را میتوانید بر روی آن قرار دهید.

این اتفاق زمانی می فتند که شما مبادرت به خرید یک فلش مموری تقلبی نموده اید!

اگر به تازگی یک فلش مموری یا کارت  SD خریداری نموده اید ،بهتر است که قبل از استفاده نسبت به آزمایش آن اقدام نمایید.

بازار پر است از فلش های تقلبی که سود جویان بدنبال فروش آنها به افرادی ناآگاه هستند.بسیاری از درایوهای فلش USB و کارتSDدر eBay و دیگر سایت های حراج با قیمت های بسیار ارزان به فروش می رسد (بیش از حد ارزان!). این نوع حافظه ها معمولا از ظرفیت بالا ۱۶، ۳۲GB، ۶۴G یا۱۲۸GB.

این نوع از فلش مموری های تقلبی معمولا از کیفیت پایین و از تراشه های فلش هایی با ظرفیت کمتر و یا معیوب ساخته می شوند.دلیل اینکه شما قادر به تشخیص حافظه واقعی این نوع از فلش ها نیستید این است که بر روی آن ها برنامه ای نصب است که باعث می شود حجم فلش شما را بیشتر از مقدار واقعی اش نشان دهد.

بطور کلی در این فلش مموری ها مقدار حافظه واقعی، چیزی در حدود یک تا ده درصد مقدار اسمی آن است که با تکنیکهای خاصی فلش کرک شده و ظرفیت آن ده الی صد برابر بیشتر نمایش داده می شود.

به عنوان مثال، یک کارت SD 64GB در واقع ممکن است شامل یک تراشه حافظه ۸GB فلش است اما ویندوز ، دوربین و گوشی های هوشمند آن را به عنوان یک دستگاه ۶۴GB شناسایی و حتی پس از فرمت به عنوان یک دستگاه ۶۴GB نمایش می دهد.(هر چند اغلب، اگر آن را با NTFS فرمت کرد  ، ممکن است موفق به فرمت نشوید!.)

یک SD card تقلبی GB 64 بر روی یک دوربین ،حتی اگر با روش معمولی توسط دوربین فرمت شود نیز ،دوربین این SD card را به عنوان ۶۴GB فرمت می کند .اما هر گونه فایلی که بعد ازGB 8 ذخیره شود در واقع از دست رفته است و تمام عکس ها و فایل ها از بین رفته است. اطلاعات بر روی GB8 تراشه بازنویسی می شود و یا کنترل کننده داخل حافظه همه اطلاعات را بروی حافظه نخواهد نوشت اما به کامپیوتر ، دوربین و گوشی های هوشمند سیگنالی ارسال می کند مبنی بر این که کامل انجام شده است.
تست حافظه

برای آزمودن فلش مموری چندین ابزار وجود دارد، یکی از آنها “استاندارد طلا” ۴v1.H2TESTW ، ابزار تست فلش مانند chkflsh و USB FLASH Drive

،RMPrepUSB نیزوجود دارد.

مشکل این ابزارها این است که برای نوشتن و خواندن بر روی تمام بایت های حافظه تلاش می کنند .برای تست کارت SD 64GB  تقلبی با استفاده از H2TESTW زمان زیادی لازم است زیرا یک فایل را ببا ظرافت خاصی بر روی تمامی بایت ها باید بنویسد.سپس آزمون و خطای نوشته ها را انجام دهد.این برنامه هرگونه خطا در نوشتن یا خواندن فایل را گزارش می کند.یک فلش اصلی هیچگونه خطایی در این مرحله به شما نخواهد داد.  البته با دیدن یک یا دو error وحشت زده نشوید. ممکن است دلیل error چیزی غیر از خود فلش باشد. برای تست، فلش را به طور مستقیم به پورت usb کامپیوتر وصل کنید وبه هیچ عنوان از هاب usb و یا کابل استفاده نکنید. توجه داشته باشید برای تست ،کل فضای حافظه مربوطه خالی از اطلاعات باشد. البته در مورد chkflsh هم ،به همین صورت رفتار می شود .

سرعت تست RMPrepUSB برای بررسی اندازه دستگاه حافظه های فلش بسیار سریع طراحی شده است. این کار با نوشتن تنها ۵۱۲ بایت در فواصل مختلف سکتور در حافظه و سپس خواندن این بخش ها و چک کردن آنها صورت می گیرد. در این روش تنها نیاز به خواندن و نوشتن کسری از سکتور دستگاه است. درنتیجه RMPrepUSB بسیار سریعتر از روش های دیگر تست فلش است!

FakeFlashTest دارای دو دکمه اصلی است
دکمه بزرگتر تست سریع RMPrepUSB است.بنابراین از این آزمون برای تست همه کارت های SD و درایوهای USB فلش استفاده می شود و سپس آنها را دوباره فرمت کرد. توجه داشته باشیدRMPrepUSB سرعت نوشتن فایل درFAT32 تا۱۰٪ در مقایسه با دیگر ابزارها بهبود می بخشد.
دکمه های کوچک تربرای اجرا تست فایل H2TESTW است!…..

در اینجا نتایج با استفاده از یک درایو فلش تقلبی۱۶GB، به عنوان حجم۱۶GB خالی باFAT32 فرمت شده است . که در واقع به نظر می رسد تنها۲GB حافظه درآن می باشد.

۴۸:۴۰  دقیقه H2TESTW

دقیقه FFT Empty Space (file) test  – ۷:۱۷

ثانیهFFT Quick Test – ۲۷ 

تفاوت زمان برای یک پورت USB 3.0 با است و به همین ترتیب داده های I / O با USB 3.0 بسیار سریع بود به هر حال درایوUSB.2.0 کندتراست که H2TESTW مقایسه را نشان می دهد.

H2TESTW              FFT-Files test       FFT-Quick test
۸GB GOOD (USB 3.0)                               ۱۱:۴۶                             ۱۱:۰۱              ۶:۱۰                           in USB 3 port
۱۶GB BAD  (USB 2.0)                             ۴۸:۴۰                             ۷:۱۷              ۰:۲۷        ۱۴GB had 10msec access!

بهترین توصیه برای خرید فلش، خرید از فروشندگان معتبر و دارای کارت گارانتی کشوری نظیر شرکت تولید و عرضه کننده انواع هدایای تبلیغاتی آراز است. اطلاعات گاهی بسیار با ارزش تر از پول و هر چیز دیگری است ومی شود به خاطر چند هزار تومان ارزان خریدن، ریسک از دست دادن اطلاعات را نپذیریم.

سعی کنید با استفاده از RMPrepUSB حافظه جعلی را به ظرفیت واقعی فرمت کنید (که توسط آزمون FFT گزارش شده). سپس آن را درFFT کلید Test Empty Space را زده و یا با H2TESTW بررسی کنید که مشکلی نداشته باشد. حتی اگر این کار را انجام دهید ،هیچ تضمینی وجود ندارد که تراشه های حافظه قابل استفاده باشد . اگر آن را دوباره فرمت کنید، باید آن را به ظرفیت واقعی حافظه فرمت کنید.از دوربین و یا گوشی های هوشمند برای فرمت دوباره حافظه استفاده نکنید زیرا آن را دوباره به حداکثر ظرفیت ‘تقلبی’ فرمت می کند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع فلش مموری تبلیغاتی و دیگر هدایای تبیغاتی با ما در تماس باشید:

۰۲۱-۸۸۴۲۳۸۳۱

۸۸۴۰۵۵۳۸

تهران-شریعتی ،خیابان معلم ،پلاک ۱۰۷ واحد ۱۵

[/av_textblock]

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *